Některé příběhy píše sám život. Nebýt náhody a vytrvalosti našeho makléře, majitelé by dům nejspíše ještě dlouho a pod cenou prodávali. Nakonec se díky odmítnutému makléři podařilo prodat dům i za velmi vysokou cenu. Když ale kupovali nový dům, narazili na podobně složitého majitele. Jak vše dopadlo?
Při jednom výletu s rodinou jsme narazili na zajímavý dům. Za oknem měl nápis: NA PRODEJ. VOLEJTE xxx. Protože mi to nedalo, číslo jsem si uložil a druhý den pánovi zavolal. Představil jsem se mu jako realitní makléř a rovnou se nabídl, že bych majitele rád zastupoval. Na další týden jsme si domluvili nezávaznou schůzku. Majitelé byli velice příjemní a vstřícní, nicméně jejich postoj k realitním makléřům byl odměřený. Schůzka skončila sice v přátelském duchu, ale s tím, že na prodej nespěchají a moje služby nepotřebují. S tím se jednou za čas potkají všichni makléři, proto jsem jim popřál rychlý a bezpečný prodej a v přátelské atmosféře se rozloučil. Po určité době jsem se s majitelem spojil a ptal se, zda už prodali. Neprodali. Takto jsme si jednou do měsíce zavolali a situace se opakovala. Až do dne, kdy majitel přiznal, že se již vzdali a předali nemovitost makléři od konkurence. Prý byl dravý a velmi intenzivní, tak nakonec podlehli. Není mým zvykem postupovat agresivně, ale mrzelo mě, že nemovitost bude prodávat někdo jiný. Na druhou stranu dům byl pěkný, majitelé příjemní, a tak jsem jim brzký prodej přál. Jenže to se nestalo. Makléř prodával řadu měsíců bez úspěchu až majitel zavolal mě. Nakonec se mi tedy trpělivost a lidský přístup vyplatil.
Úkol to ovšem nebyl snadný. Ze své představy o kupní ceně nechtěli slevit ani o píď. Navíc v RE/MAX Delta inzerujeme cenu včetně provize, což byl rozdíl od předchozí RK. Takže opticky jsme prodávali dráž, než za kolik se dům doposud nabízel. Jenže právě zde se ukázalo, jaký je rozdíl mezi prodávat a prodat. S mým týmem jsme nemovitost důkladně připravili na profesionální focení, natočili videoprohlídku, všechny důležité informace doplnili záběry z dronu. Osobně jsem pak majitele informoval o všech prohlídkách a zájemcích a o dalším postupu. Majitelé byli mým přístupem překvapeni a litovali, že se pro mě nerozhodli hned po prvním telefonátu.
Nakonec jsme nemovitost prodali za cenu, kterou si majitelé přáli. I když osobně přiznávám, že cena to byla velmi ambiciózní a výrazně nad cenovým průměrem dané lokality. Díky tomu jsem získal důvěru majitelů a pomohl jim hledat nový rodinný dům. I zde se to neobešlo bez komplikací. Narazili jsme sice na skvělý dům, ale majitel byl velmi zvláštní, navíc trpěl chorobnou nedůvěřivostí a neustále všechny podezíral. Problémů, kterým jsme čelili, bylo bezpočet. Klienti chtěli několikrát koupi vzdát a začali jsme se poohlížet po něčem jiném. Nakonec jsme i tuto složitou transakci dokázali dotáhnout do konce a klienti dům koupili. Zajistil jsem pro ně komplexní právní servis, úschovu finančních prostředků, přepis vlastnictví na katastru nemovitostí, přepis energií i přihlášení k dani z nemovitých věcí. A hlavně jsem na sebe bral většinu komunikace s podivným majitelem. Jen díky tomu se nám podařilo dotáhnout vše do zdárného konce.
Mám pochopení pro majitele, kteří jsou přesvědčeni, že vše zvládnou sami. Ale s realitním makléřem je to stejné jako autoservisem nebo třeba instalatérem. Jsou lidé, kteří si budou za každou cenu chtít pomoci sami, ale nakonec zjistí, že profesionální servis je rychlejší, efektivnější a šetří nejen čas, ale ve výsledku dokonce i více vydělá.